mandag, juni 12, 2006

Mortensen-treffet i sept-06













Her ser dere bilde av gården til bestemor
og bestefar Mortensen.

Gårdsnavnet var Holmen og stedet Skognes som
ligger noenlunde midtveis mellom Gibostad og Silsand.


Tror dette bildet blei tatt på 1940 tallet en gang.
Både fjøset og huset er ikke der lenger.

Til orientering om treffet vårt i september kan eg fortelle at sist lørdag den 10 juni var 10 stk. av familien samlet på Finnsnes hotell for videre planlegging.

Dette var møte nr. 2 og stort sett de samme personene som på det første treff-møte.

Terje, min broder hadde med seg lap-toppen og orienterte og la inn det nye i sakens anledning som blei vedtatt.

Det var, blant de tilstedeværende ikke tvil om at treff skulle vi ha.

At familien er "taletrengt" kom tydelig frem og hva er bedre enn det. Meninger og synspunkter strømmet inn.

Kan jo nevne noen av postene som:
Besøk på kirkegårdene,
besøk på Holmen (se bilde),
fotografering,
bilder på storskjerm,
orientering med bilder om bestemor Eline og bestefar Ole,
orientering med bilder fra familiene til deres barn. Det som skal sies og vises om de enkelte familiene overlates til disse.

Når det gjelder bestemor Eline og bestefar Ole er ansvaret for disse innleggene gitt til to av de som var tilstede på møte.

Av komiteer kan nevnes: mat- , foto- , registrerings- , økonomi- , og barne-komite.

Heller ikke kulturinnslag er glemt.

Denne alsidige familien har også musikkbegavelser så bare gled dere.

Det blir også gitt anledning til korte historier, gjerne morsomme som har sitt opphav i familie vår.

Ellers kan nevnes at det blir laget skilt med ulike farger, et til hver grein av barna til Eline og Ole.

Disse skal festes på brystet og da fortelle hvilken grein av Eline og Ole ungene vi tilhører.

Tror dette kan bli en stor opplevelse for oss.
Håper riktig mange melder seg på og møter opp den 8.9 og 10 september.

De som ikke har fått programmet tar kontakt med den i nærfamilien som er orientert eller Terje Martin Killie tfn.77684121 (mailadr.tmkillie@online.no)

En oppfordring kommer til slutt:

La oss få litt liv i Mortensen-bloggen vår.
Kom med innlegg, vist eller gale.
Gjerne bilder og orientering om hva dere driver med.
Det vil blant annet, tror eg inspirere til rikere kontakt når vi møtes i september, og familiebåndene styrkes.

Eg er ikke god med denne blogg-skrivingen, men noe kan eg og i tillegg har eg Elin i bakhanda.
Derfor tør eg si:
Ta gjerne kontakt om du står fast.

Det er gøy når en får det til.

Min mailadr. er: Killma@online.no og telefonnr. 77840805

Med de beste blogg-hilsninger fra Bjørg,
eldste datter til Jenny f. Mortensen

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei søster Bjørg!
Fint du ga referat fra siste møtet med det sjeldne bildet av Holmen. Bildet har jeg allerede på laptoppen og det kommer på storskjermen. Hvor kommer det fra?
Oppdatert program kommer når Trude får oppretta bankkonto for innbetaling av "billett-pengene."

juni 13, 2006 10:59 p.m.  
Blogger MORTENSENFAMILIEN said...

Hei Terje

Det bilde av Holmen har eg lånt hos tante Hjørdis og onkel Arne for ei tid siden.
Orginalen er sendt tilbake.
Da venter eg på det oppdaterte programet.
Eg forsto det nemlig at Elin hadde fått det, men kanskje det var et tidligere.
Går ut fra at du har forandret mailadr. min.
Men oppfordringen om at du signerer innleggene dine gjelder fortsatt.
Håper det blir litt liv i Mortensen-bloggen fremover.

Beste hilsen din hengivne
søster Bjørg

juni 14, 2006 12:19 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home